20 lutego 2022

Mark Knopfler "Małpę mi ukarz" (Punish the monkey)

 


Wpalają za gwoździem gwóźdź do trumny

Ty nieprzespane noce masz

Stałeś się niczym mysz kościelna

Sprawdzasz, czy swoje prawa znasz


Szef na lodzie cię zostawił

I wygląda na to, że

Małpę mi ukarz\Ukarz mi małpę\Małpę ukarz mi\Małpę ukarzcie\Małpę ukarzmy

A kataryniarza – nie


Z prawnikiem (swoim?) już gadałeś

I udawać będziesz, że

Ty i twój pracodafca [cf. muj wydafca]

Przyjaźnią wciąż darzycie się


Ktoś za wszystko musi beknąć

Oto twe quid pro quo

Małpę mi ukarz

Kataryniarza puść wolno


Oto policjant tuż

Z tropu nie będzie zbity

Szuka dowodu niezbitego

Ustalić chce fakty


Odtąd spokojne wiedziesz życie

Puhar z trucizną już na ziemi

Telefon dzwoni, lecz

Pozostaje nieodebrany


Skończył się czas, panie fagas

I wszyscy wiedzą, że {everybody knows [cf. Leonard Cohen]}

Małpę mi ukarzecie

A kataryniarza – nie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Vox populi, vox Dei?

Szukanie

Archiwizowanie

Dla odwiedzających